Praktyczne zajęcia laboratoryjne dla młodzieży

Praktyczne zajęcia laboratoryjne dla młodzieży

Warsztaty edukacyjne

Warsztaty edukacyjne

Interaktywne zajęcia dla uczniów szkół podstawowych i średnich w nowoczesnych laboratoriach i przestrzeniach badawczych. Pod okiem ekspertów młodzież poznaje świat nauki od strony praktycznej: eksperymentuje, analizuje i tworzy. Każdy warsztat to okazja do rozwijania ciekawości, zdobywania umiejętności i odkrywania własnego potencjału. Zainspiruj swoich uczniów do działania – wybierz temat, który otworzy przed nimi nowe możliwości.

mikroskop ilustrujący warsztaty edukacyjne wpt

Warsztaty dla szkół podstawowych

Warsztaty dla szkół podstawowych to starannie opracowane zajęcia łączące naukę z praktyką laboratoryjną. Uczniowie poznają podstawy druku 3D, analizy chemicznej oraz pozyskiwania składników bioaktywnych z roślin. Program zajęć rozwija umiejętność logicznego myślenia, pracy zespołowej oraz świadomego eksperymentowania. Zajęcia są dostosowane do wieku uczestników i prowadzone w angażującej, nowoczesnej formie.

Warsztaty technologiczne

Informacje organizacyjne:

  • Ilość osób: max. 30
  • Czas trwania: 2h
  • W ramach warsztatów zostanie przeprowadzone szkolenie BHP
  • Cena brutto PLN/os.: 35zł


Zakres tematyczny:

  • Czym jest druk 3D
  • Różne technologie druku 3D
  • Przykłady wydrukowanych obiektów
  • Zastosowanie druku 3D w praktyce
  • Demonstracja procesu na żywo – od pomysłu do gotowego druku
  • Druk wybranego projektu
  • Cechy, ograniczenia i wady druku 3D

Dlaczego warto?

Drukarki 3D obecnie mają coraz szersze zastosowanie na całym świecie. Są wykorzystywane  w medycynie, architekturze, przemyśle, kulturze czy sztuce. Druk 3D okazał się wielką rewolucją, dzięki możliwości wytworzenia nawet najmniejszych i najbardziej skomplikowanych części. Demonstracja druku 3D w naszym Parku Technologicznym wzbogaca wyobraźnię ucznia i zapewnia dodatkową przestrzeń do poszukiwania inspiracji.

 

Informacje organizacyjne:

  • Ilość osób: max. 30
  • Czas trwania: 3-4 godziny: 30 min wykład edukacyjny
  • Zajęcia odbywają się w podziale na 2 grupy. Grupy naprzemiennie realizują warsztaty laboratoryjne, następnie gry i zabawy edukacyjne (ewentualnie zwiedzanie laboratoriów WPT lub hali produkcyjnej Zakładu Doświadczalnego*). W ramach warsztatów zostanie przeprowadzone szkolenie BHP oraz omówienie zasad dobrej praktyki laboratoryjnej
  • Cena brutto PLN/os.: 45zł

 

Zakres tematyczny:

Część I: 

Oznaczanie odczynu
produktów spożywczych

  • Omówienie zagadnień: miareczkowanie alkacymetryczne jako rodzaj miareczkowania oparty na reakcji kwasu z zasadą czyli reakcji zobojętniania, pojęcie odczynu roztworu, zastosowanie wskaźników papierowych i chemicznych, roztworu mianowanego, skala pH, pH-metr oraz zastosowanie praktyczne
  • Zapoznanie się ze sprzętem oraz szkłem laboratoryjnym
  • Badanie odczynu produktów spożywczych za pomocą papierków wskaźnikowych
  • Przygotowanie roztworów do miareczkowania alkacymetrycznego
  • Wykonanie miareczkowania i obliczenia stężenia kwasu solnego
  • Pomiar pH roztworów przed i po miareczkowaniu
  • Obserwacje i omówienie wyników. Wnioski


Część II:

Metody rozdzielania mieszanin. Badanie obecności barwników występujących  w roślinach.

  • Omówienie metod rozdzielania mieszanin, rodzaje oraz zastosowanie barwników występujących w roślinach, zastosowanie chromatografii cienkowarstwowej (TLC) jako metody rozdzielania mieszanin, omówienie procesu ekstrakcji wraz z jego     zastosowaniem, wykonanie ekstrakcji barwników z badanych próbek, rola fazy   stacjonarnej
    i ruchomej w TLC.
  • Przygotowanie materiału roślinnego do analizy (na przykładzie trawy lub liścia szpinaku)
  • Przygotowanie fazy stacjonarnej i ruchomej
  • Rozdział mieszaniny barwników z zastosowaniem chromatografii TLC
  • Obserwacje procesu rozdziału chromatograficznego
  • Omówienie wyników i wnioski*Zwiedzanie laboratoriów WPT lub hali produkcyjnej  Zakładu Doświadczalnego wymaga wcześniejszych ustaleń i uzależnione jest od dostępności

 

Informacje organizacyjne:

  • Ilość osób: max. 30
  • Czas trwania: 3-4 godziny: 30 min wykład edukacyjny
  • Zajęcia odbywają się w podziale na 2 grupy. Grupy naprzemiennie realizują warsztaty laboratoryjne, następnie gry i zabawy edukacyjne (ewentualnie zwiedzanie laboratoriów WPT lub hali produkcyjnej Zakładu Doświadczalnego*)
  • W ramach warsztatów zostanie przeprowadzone szkolenie BHP oraz omówienie zasad dobrej praktyki laboratoryjnej
  • Cena brutto PLN/os.: 45zł


Zakres tematyczny:

Wykład edukacyjny: 

Ogrodowa apteka – składniki bioaktywne w żywności

  • Na czym polega proces ekstrakcji i jakie ma zastosowanie
  • Czym są składniki bioaktywne
  • Przykłady i ich wpływ na ludzki organizm
  • Metody wydobywania substancji z roślin
  • Zastosowanie składników bioaktywnych
  • Zalecenia żywieniowe

Warsztat laboratoryjny: 

Pozyskiwanie składników bioaktywnych z roślin

  • Zapoznanie się ze sprzętem i szkłem laboratoryjnym
  • Zasady dobrej praktyki laboratoryjnej oraz BHP obowiązujące w laboratorium
  • Pobieranie próbek surowca, naważanie i kodyfikacja
  • Rozdrabnianie surowca roślinnego i przygotowanie do dalszej analizy
  • Ekstrakcja wodna i uzyskanie gotowego ekstraktu.


Dlaczego warto?

Warsztaty prowadzone są w nowym i wyposażonym laboratorium, pod okiem specjalistów w dziedzinie chemii i technologii chemicznej. Młodzież w sposób aktywny bierze udział w każdym z etapów procesu, od przygotowania sprzętu laboratoryjnego, przez proces przygotowania próbek do badań, kończąc na zaprezentowaniu procesu ekstrakcji. Zajęcia dostosowane są poziomem do uczestników biorących udział w wydarzeniu, odbywają się w przyjaznej i naukowej atmosferze. Podczas wykładu można zadawać pytania i prowadzić dyskusje z prowadzącym.

 

*Zwiedzanie laboratoriów WPT lub hali produkcyjnej  Zakładu Doświadczalnego wymaga wcześniejszych ustaleń i uzależnione jest od dostępności

Zakres tematyczny warsztatów:

Część teoretyczna:

  • omówienie podstaw tabletkowania, budowa tabletkarki
  • rodzaje substancji pomocniczych
  • metody tabletkowania
  • zalety leków w postaci tabletki

Część praktyczna:

  • proces tabletkowania
  • zbadanie zależności parametrów fizycznych tabletki od głównych  parametrów tabletkowania
  • prowadzenie bieżących zapisów dla przeprowadzanych  procesów w kartach procesowych

Korzyści z udziału w warsztatach technologicznych:

  • rozwój umiejętności technicznych i umiejętności rozwiązywania problemów
  • zwiększenie kreatywności i innowacyjności
  • wsparcie w budowaniu pewności siebie i umiejętności pracy w grupie
  • inspiracja do podjęcia kariery w branży technologicznej.

Informacje organizacyjne:

  • Ilość osób: max. 30
  • Czas trwania: 4-5 godzin: 30 min wykład edukacyjny
  • Zajęcia odbywają się w podziale na 2 grupy. Grupy naprzemiennie realizują warsztaty laboratoryjne.
  • W ramach warsztatów zostanie przeprowadzone szkolenie BHP oraz omówienie zasad dobrej praktyki laboratoryjnej
  • Cena brutto PLN/os.: 55zł

Dlaczego warto?

Propozycja warsztatów łączonych przenosząca młodzież w świat chemii i funkcjonowania w prawdziwym laboratorium analitycznym. W ramach warsztatów uczniowie poznają tajniki pracy w laboratorium, samodzielnie przygotują materiały oraz roztwory do badań, a także wykonają pomiary. Zajęcia stwarzają  okazję, aby nauczyć się obsługi sprzętu laboratoryjnego, naważać próbki oraz zaobserwować procesy i zachodzące reakcje chemiczne. Swobodna atmosfera oraz możliwość zadawania pytań ułatwią analizę otrzymanych wyników i wyciąganie wniosków.


 

Chemia wokół nas – zajęcia z analizy chemicznej

Zakres tematyczny:

Część I: 

Oznaczanie odczynu
produktów spożywczych

  • Omówienie zagadnień: miareczkowanie alkacymetryczne jako rodzaj miareczkowania oparty na reakcji kwasu z zasadą czyli reakcji zobojętniania, pojęcie odczynu roztworu, zastosowanie wskaźników papierowych i chemicznych, roztworu mianowanego, skala pH, pH-metr oraz zastosowanie praktyczne
  • Zapoznanie się ze sprzętem oraz szkłem laboratoryjnym
  • Badanie odczynu produktów spożywczych za pomocą papierków wskaźnikowych
  • Przygotowanie roztworów do miareczkowania alkacymetrycznego
  • Wykonanie miareczkowania i obliczenia stężenia kwasu solnego
  • Pomiar pH roztworów przed i po miareczkowaniu
  • Obserwacje i omówienie wyników. Wnioski


Część II:

Metody rozdzielania mieszanin. Badanie obecności barwników występujących  w roślinach.

  • Omówienie metod rozdzielania mieszanin, rodzaje oraz zastosowanie barwników występujących w roślinach, zastosowanie chromatografii cienkowarstwowej (TLC) jako metody rozdzielania mieszanin, omówienie procesu ekstrakcji wraz z jego     zastosowaniem, wykonanie ekstrakcji barwników z badanych próbek, rola fazy   stacjonarnej
    i ruchomej w TLC.
  • Przygotowanie materiału roślinnego do analizy (na przykładzie trawy lub liścia szpinaku)
  • Przygotowanie fazy stacjonarnej i ruchomej
  • Rozdział mieszaniny barwników z zastosowaniem chromatografii TLC
  • Obserwacje procesu rozdziału chromatograficznego
  • Omówienie wyników i wnioski

Tajniki druku 3D

Zakres tematyczny:

  • Czym jest druk 3D
  • Różne technologie druku 3D
  • Przykłady wydrukowanych obiektów
  • Zastosowanie druku 3D w praktyce
  • Demonstracja procesu na żywo – od pomysłu do gotowego druku
  • Druk wybranego projektu
  • Cechy, ograniczenia i wady druku 3D

Informacje organizacyjne:

  • Ilość osób: max. 30
  • Czas trwania: 4-5 godzin: 30 min wykład edukacyjny
  • Zajęcia odbywają się w podziale na 2 grupy. Grupy naprzemiennie realizują warsztaty laboratoryjne.
  • W ramach warsztatów zostanie przeprowadzone szkolenie BHP oraz omówienie zasad dobrej praktyki laboratoryjnej
  • Cena brutto PLN/os.: 55zł

Dlaczego warto?

Propozycja warsztatów łączonych przenosząca młodzież w świat chemii i funkcjonowania w prawdziwym laboratorium analitycznym. W ramach warsztatów uczniowie poznają tajniki pracy w laboratorium, samodzielnie przygotują materiały oraz roztwory do badań, a także wykonają pomiary. Zajęcia stwarzają  okazję, aby nauczyć się obsługi sprzętu laboratoryjnego, naważać próbki oraz zaobserwować procesy i zachodzące reakcje chemiczne. Swobodna atmosfera oraz możliwość zadawania pytań ułatwią analizę otrzymanych wyników i wyciąganie wniosków.



Pozyskiwanie składników
bioaktywnych z roślin

Zakres tematyczny:

Wykład edukacyjny: 

Ogrodowa apteka – składniki bioaktywne w żywności

  • Na czym polega proces ekstrakcji i jakie ma zastosowanie
  • Czym są składniki bioaktywne
  • Przykłady i ich wpływ na ludzki organizm
  • Metody wydobywania substancji z roślin
  • Zastosowanie składników bioaktywnych
  • Zalecenia żywieniowe


Warsztat laboratoryjny: 

Pozyskiwanie składników bioaktywnych z roślin

  • Zapoznanie się ze sprzętem i szkłem laboratoryjnym
  • Zasady dobrej praktyki laboratoryjnej oraz BHP obowiązujące w laboratorium
  • Pobieranie próbek surowca, naważanie i kodyfikacja
  • Rozdrabnianie surowca roślinnego i przygotowanie do dalszej analizy
  • Ekstrakcja wodna i uzyskanie gotowego ekstraktu.

Chemia wokół nas – zajęcia z analizy chemicznej

Zakres tematyczny:

Część I: 

Oznaczanie odczynu
produktów spożywczych

  • Omówienie zagadnień: miareczkowanie alkacymetryczne jako rodzaj miareczkowania oparty na reakcji kwasu z zasadą czyli reakcji zobojętniania, pojęcie odczynu roztworu, zastosowanie wskaźników papierowych i chemicznych, roztworu mianowanego, skala pH, pH-metr oraz zastosowanie praktyczne
  • Zapoznanie się ze sprzętem oraz szkłem laboratoryjnym
  • Badanie odczynu produktów spożywczych za pomocą papierków wskaźnikowych
  • Przygotowanie roztworów do miareczkowania alkacymetrycznego
  • Wykonanie miareczkowania i obliczenia stężenia kwasu solnego
  • Pomiar pH roztworów przed i po miareczkowaniu
  • Obserwacje i omówienie wyników. Wnioski


Część II:

Metody rozdzielania mieszanin. Badanie obecności barwników występujących  w roślinach.

  • Omówienie metod rozdzielania mieszanin, rodzaje oraz zastosowanie barwników występujących w roślinach, zastosowanie chromatografii cienkowarstwowej (TLC) jako metody rozdzielania mieszanin, omówienie procesu ekstrakcji wraz z jego     zastosowaniem, wykonanie ekstrakcji barwników z badanych próbek, rola fazy   stacjonarnej
    i ruchomej w TLC.
  • Przygotowanie materiału roślinnego do analizy (na przykładzie trawy lub liścia szpinaku)
  • Przygotowanie fazy stacjonarnej i ruchomej
  • Rozdział mieszaniny barwników z zastosowaniem chromatografii TLC
  • Obserwacje procesu rozdziału chromatograficznego
  • Omówienie wyników i wnioski

Warsztaty wpierające rozwój kompetencji personalnych

Zakres tematyczny:

  • Zabawy i testy, żeby znaleźć to, w czym jesteś dobry
  • Jak wykorzystać swoje talenty w szkole i poza nią?
  • Dlaczego warto być dumnym z siebie?
  • Jak planować rozwój swoich umiejętności?

Dlaczego warto?

Warsztaty skoncentrowane na rozwijaniu zdolności komunikacyjnych, asertywności, empatii oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole. Skierowane są do uczniów, aby poprawić ich interakcje z innymi, wspomóc efektywniej komunikować się w szkole i życiu osobistym
oraz wesprzeć rozwój umiejętności społecznych.

Zakres tematyczny: 

  • Jak opowiedzieć o sobie tak, żeby inni chcieli cię poznać
  • Przygotowanie do rozmów rekrutacyjnych na studia/do pracy
  • Radzenie sobie z tremą i stresem
  • Praktyczne ćwiczenia prezentacji|

Dlaczego warto?

Warsztaty skoncentrowane na rozwijaniu zdolności komunikacyjnych, asertywności, empatii oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole. Skierowane są do uczniów, aby poprawić ich interakcje z innymi, wspomóc efektywniej komunikować się w szkole i życiu osobistym
oraz wesprzeć rozwój umiejętności społecznych.

Zakres tematyczny:

  • Różnica między asertywnością a agresją/biernością
  • Jak powiedzieć „nie” bez poczucia winy
  • Radzenie sobie z presją rówieśników
  • Jak wyrażać swoje zdanie, żeby cię wysłuchano

Dlaczego warto?

Warsztaty skoncentrowane na rozwijaniu zdolności komunikacyjnych, asertywności, empatii oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole. Skierowane są do uczniów, aby poprawić ich interakcje z innymi, wspomóc efektywniej komunikować się w szkole i życiu osobistym
oraz wesprzeć rozwój umiejętności społecznych.

 

Czym jest Design Thinking?

Design Thinking to innowacyjne podejście do pracy grupowej, które umożliwia tworzenie efektywnych rozwiązań, wspierając różnorodność oraz integrację. Dzięki empatii oraz głębokiemu zrozumieniu potrzeb, metoda ta idealnie nadaje się do projektowania działań aktywizujących młodzież. Warsztaty rozwijają umiejętności współpracy, kreatywnego myślenia oraz testowania pomysłów, a zastosowanie technik wizualizacyjnych, takich jak scenki czy modele sprzyja lepszemu zrozumieniu sytuacji.

Design Thinking wspiera budowanie przyjaznego środowiska współpracy oraz rozwój społeczny, wspomagając młodzież. Zaletą metody jest szukanie rozwiązania „szytego na miarę” tzw. Użytkownika.

Cel warsztatów:

  • cel dostosowany do potrzeb uczestników (to młodzież wraz z nauczycielem wskazują problem, nad którym chcą pracować)
  • polepszenie zdolności samodzielnego i twórczego myślenia
  • nauka współpracy w grupie i właściwej komunikacji w grupie
  • pomoc w odnalezieniu się w nowych sytuacjach

Przykłady tematów:

  • „Rozwój umiejętności komunikacyjnych”
    Warsztat skoncentrowany na nauce wyrażania swoich potrzeb, aktywnego słuchania oraz radzenia sobie w różnych sytuacjach społecznych.
  • „Zarządzanie emocjami i budowanie pewności siebie podczas odpowiedzi i na egzaminie
    Uczestnicy mogą uczyć się rozpoznawania emocji, radzenia sobie z trudnościami oraz budowania pozytywnego obrazu siebie poprzez praktyczne ćwiczenia i zabawy.
  • „Samodzielność w codziennym życiu”
    Warsztat uczący podstawowych umiejętności, takich jak organizacja czasu, dbanie o siebie czy radzenie sobie w codziennych obowiązkach, w prosty i przystępny sposób dostosowany do grupy uczestników.
  • „Współpraca zespołowa: siła w grupie”
    Warsztat promujący współpracę i wspólne osiąganie celów poprzez zabawy zespołowe, które budują zrozumienie i poczucie przynależnośc

Kontakt

  • szkolenia@technologpark.pl

  • +48 781 871 624
  • +48 781 871 602

Warsztaty dla szkół średnich

Warsztaty dla szkół średnich to zaawansowane zajęcia łączące teorię z praktyką w warunkach laboratoryjnych i przemysłowych. Uczniowie zdobywają wiedzę z zakresu chromatografii, ekstrakcji CO₂, analizy chemicznej oraz nowoczesnych technologii jak druk 3D i tomografia. Program rozwija kompetencje kluczowe dla kariery w nauce i przemyśle, kładąc nacisk na samodzielne działanie i analizę wyników. Zajęcia są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników i prowadzone przez ekspertów z danej dziedziny.

Warsztaty technologiczne

Informacje organizacyjne:

  • Ilość osób: max. 30
  • Czas trwania: 3-4 godziny:
  • Zajęcia odbywają się w podziale na 2 grupy: każda po ok 15 osób
  • W ramach warsztatów zostanie przeprowadzone szkolenie BHP
  • Cena brutto PLN/os.: 45zł

 

Zakres tematyczny:

Tajniki druku 3D

  • Czym jest druk 3D
  • Różne technologie druku 3D
  • Przykłady wydrukowanych obiektów
  • Zastosowanie druku 3D w praktyce
  • Demonstracja procesu na żywo – od pomysłu do gotowego druku
  • Druku wybranego projektu
  • Cechy, ograniczenia i wady druku 3D

Tomografia komputerowa: 

  • Omówienie zasady działania tomografu komputerowego
  • Wykonanie zdjęć rentgenowskich kilku wybranych obiektów  (mogą to też być również obiekty przyniesione przez uczniów)
  • Wykonanie przykładowego skanowania
  • Wykonanie przykładowej rekonstrukcji
  • Demonstracja możliwości tomografii (analiza porowatości,  zestawienie obiektu z modelem, analiza grubości ścianek i inne.)

Dlaczego warto?

Propozycja warsztatów skierowana do młodzieży szkół średnich chcącej poznać możliwości oraz zastosowanie druku 3D oraz tomografii komputerowej. Uczniowie będą mieli okazje obserwować drukowanie 3D i wykonają skanowanie przedmiotów z zastosowaniem tomografu komputerowego, który powszechnie używany jest w badaniach kompozytów cementowych, m.in. betonu, korozyjności np. konstrukcji stalowych, czy uszkodzeń w drewnie. Ze względu na charakter tych materiałów obserwacji można dokonywać w skali mikro jak i nano, wykorzystując odpowiednie lampy do prześwietlania.

 

 

Informacje organizacyjne:

  • Ilość osób: max. 30
  • Czas trwania: ok 4-5 godzin
  • Zajęcia odbywają się w podziale na 2 grupy
  • W ramach warsztatów zostanie przeprowadzone szkolenie BHP
  • Cena brutto PLN/os.: 55zł

Dlaczego warto?

Propozycja warsztatów skierowana do uczniów szkół średnich, przenosząca młodzież w świat chemii i funkcjonowania w prawdziwym laboratorium analitycznym oraz na hali przemysłowej. W ramach warsztatów uczniowie samodzielnie przygotują materiały, a także wykonają pomiary. Zajęcia stwarzają  okazję, aby zaobserwować procesy chemiczne i zrozumieć ich zastosowanie w życiu codziennym. Swobodna atmosfera oraz możliwość zadawania pytań ułatwi analizę otrzymanych wyników oraz wyciąganie wniosków.



Metody rozdzielania i identyfikacji składników- chromatografia TLC i HPLC

Zakres tematyczny:

Część 1.  Metody rozdzielania mieszanin. Badanie obecności barwników

Na zajęciach omówione zostaną podstawowe metody rozdzielania mieszanin,
a także rodzaje oraz zastosowanie barwników występujących w roślinach, na przykładzie trawy lub liścia szpinaku. Uczniowie samodzielnie przygotują próbki  i  wykonają proces rozdzielania barwników, z wykorzystaniem chromatografii cienkowarstwowej (TLC). Omówiony zostanie proces ekstrakcji oraz jego zastosowanie, uczniowie poznają także rolę fazy stacjonarnej ruchomej w chromatografii.

  • Przygotowanie materiału roślinnego do analizy (na przykładzie trawy lub liścia szpinaku)
  • Przygotowanie fazy stacjonarnej i ruchomej
  • Rozdział mieszaniny barwników z zastosowaniem chromatografii TLC
  • Obserwacje procesu rozdziału chromatograficznego
  • Omówienie wyników i wnioski

Część 2.  Metody rozdzielania mieszanin.  Badanie zawartości kofeiny w coca-coli

Omówione zostanie zastosowanie oraz możliwości chromatografii cieczowej ze szczególnym uwzględnieniem aspektów praktycznych i zastosowania jej w życiu codziennym. Uczniowie wykonają pomiary próbek, przeanalizują otrzymane chromatogramy i odpowiedzą na nurtujące ich pytania.

  • Zastosowanie chromatografii cieczowej w analizie jakościowej i ilościowej
  • Budowa oraz zasada działania chromatografu cieczowego
  • Proces rozdziału i rola fazy ruchomej i stacjonarnej
  • Analiza chromatogramów
  • Omówienie wyników i wnioski

 

Ekstrakcja CO2 w stanie nadkrytycznym

Zakres tematyczny:

  • podstawowe wymagania GMP/GHP obowiązujące w Zakładzie Doświadczalnym WPT.
  • zaznajomienie z technologią ekstrakcji w nadkrytycznym CO2 z materiałów roślinnych
  • prezentacja obsługi urządzenia
  • przeprowadzenie procesu ekstrakcji w nadkrytycznym CO2
  • nadzór nad parametrami procesu
  • omówienie wyników

  

Zakres tematyczny warsztatów:

Część teoretyczna:

  • omówienie podstaw tabletkowania, budowa tabletkarki
  • rodzaje substancji pomocniczych
  • metody tabletkowania
  • zalety leków w postaci tabletki

Część praktyczna:

  • proces tabletkowania
  • zbadanie zależności parametrów fizycznych tabletki od głównych parametrów tabletkowania
  • prowadzenie bieżących zapisów dla przeprowadzanych procesów w kartach procesowych

Korzyści z udziału w warsztatach technologicznych:

  • rozwój umiejętności technicznych i umiejętności rozwiązywania problemów
  • zwiększenie kreatywności i innowacyjności
  • wsparcie w budowaniu pewności siebie i umiejętności pracy w grupie
  • inspiracja do podjęcia kariery w branży technologicznej.

 

Zakres tematyczny warsztatów:


Część teoretyczna:

  • omówienie podstaw suszenia rozpyłowego
  • zasadnicze etapy procesu suszenia rozpyłowego

Część praktyczna:

  • suszenie rozpyłowe immobilizowanego na różnych
  • nośnikach surowca
  • zbadanie zmiany wpływu parametrów na charakterystykę produktu
  • prowadzenie bieżących zapisów dla przeprowadzanego procesu w kartach procesowych
  • zajęcia laboratoryjne – analiza otrzymanego produktu (ocena rozpuszczalności, oznaczanie wilgotności, analiza sitowa, badanie gęstości nasypowej)

Warsztaty wpierające rozwój kompetencji personalnych

Zakres tematyczny: 

  • Jak opowiedzieć o sobie tak, żeby inni chcieli cię poznać
  • Przygotowanie do rozmów rekrutacyjnych na studia/do pracy
  • Radzenie sobie z tremą i stresem
  • Praktyczne ćwiczenia prezentacji|

Dlaczego warto?

Warsztaty skoncentrowane na rozwijaniu zdolności komunikacyjnych, asertywności, empatii oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole. Skierowane są do uczniów, aby poprawić ich interakcje z innymi, wspomóc efektywniej komunikować się w szkole i życiu osobistym oraz wesprzeć rozwój umiejętności społecznych.

Zakres tematyczny:

  • Różnica między asertywnością a agresją/biernością
  • Jak powiedzieć „nie” bez poczucia winy
  • Radzenie sobie z presją rówieśników
  • Jak wyrażać swoje zdanie, żeby cię wysłuchano

Dlaczego warto?

Warsztaty skoncentrowane na rozwijaniu zdolności komunikacyjnych, asertywności, empatii oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole. Skierowane są do uczniów, aby poprawić ich interakcje z innymi, wspomóc efektywniej komunikować się w szkole i życiu osobistym
oraz wesprzeć rozwój umiejętności społecznych.

 

Zakres tematyczny:

  • Jak powiedzieć komuś coś ważnego, żeby nie poczuł się źle
  • Techniki przyjmowania krytyki bez obrażania się
  • Różnica między krytyką a informacją zwrotną
  • Budowanie kultury wzajemnego wspierania się w klasie

Dlaczego warto?

Warsztaty skoncentrowane na rozwijaniu zdolności komunikacyjnych, asertywności, empatii oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole. Skierowane są do uczniów, aby poprawić ich interakcje z innymi, wspomóc efektywniej komunikować się w szkole i życiu osobistym oraz wesprzeć rozwój umiejętności społecznych.

Czym jest Design Thinking?

Design Thinking to innowacyjne podejście do pracy grupowej, które umożliwia tworzenie efektywnych rozwiązań, wspierając różnorodność oraz integrację. Dzięki empatii oraz głębokiemu zrozumieniu potrzeb, metoda ta idealnie nadaje się do projektowania działań aktywizujących młodzież. Warsztaty rozwijają umiejętności współpracy, kreatywnego myślenia oraz testowania pomysłów, a zastosowanie technik wizualizacyjnych, takich jak scenki czy modele sprzyja lepszemu zrozumieniu sytuacji.

Design Thinking wspiera budowanie przyjaznego środowiska współpracy oraz rozwój społeczny, wspomagając młodzież. Zaletą metody jest szukanie rozwiązania „szytego na miarę” tzw. Użytkownika.

Cel warsztatów:

  • cel dostosowany do potrzeb uczestników (to młodzież wraz z nauczycielem wskazują problem, nad którym chcą pracować)
  • polepszenie zdolności samodzielnego i twórczego myślenia
  • nauka współpracy w grupie i właściwej komunikacji w grupie
  • pomoc w odnalezieniu się w nowych sytuacjach

Przykłady tematów:

  • „Rozwój umiejętności komunikacyjnych”
    Warsztat skoncentrowany na nauce wyrażania swoich potrzeb, aktywnego słuchania oraz radzenia sobie w różnych sytuacjach społecznych.
  • „Zarządzanie emocjami i budowanie pewności siebie podczas odpowiedzi i na egzaminie
    Uczestnicy mogą uczyć się rozpoznawania emocji, radzenia sobie z trudnościami oraz budowania pozytywnego obrazu siebie poprzez praktyczne ćwiczenia i zabawy.
  • „Samodzielność w codziennym życiu”
    Warsztat uczący podstawowych umiejętności, takich jak organizacja czasu, dbanie o siebie czy radzenie sobie w codziennych obowiązkach, w prosty i przystępny sposób dostosowany do grupy uczestników.
  • „Współpraca zespołowa: siła w grupie”
    Warsztat promujący współpracę i wspólne osiąganie celów poprzez zabawy zespołowe, które budują zrozumienie i poczucie przynależnośc

Kontakt

  • szkolenia@technologpark.pl

  • +48 781 871 602
  • +48 781 871 624

Brzmi interesująco?

Zapraszamy do kontaktu!

Magdalena Jaśkiewicz-Czajka

Dział ds. Jakości i Projektów Badawczych

  • +48 781 871 602

  • szkolenia@technologpark.pl

Nikola Kobylińska

Dział ds. Jakości i Projektów Badawczych

  • +48 781 871 624

  • nikola.kobylinska@technologpark.pl