We Wrocławskim Parku Technologicznym od piątku do niedzieli trwał niezwykły maraton…programistyczny. 100 młodych twórców gier przez 48 godzin tworzyło swoje dzieła w ramach Fifty Fifty Game Jam, zorganizowanego przez studio Ten Square Game we Wrocławskim Parku Technologicznym.

Ideą przewodnią wydarzenia było właśnie „fifty fifty” – hasło mające zwrócić uwagę na wciąż niewystarczającą obecność kobiet w game devie i branży IT. Udało się! Na 28 zespołów dokładnie 14 było mieszanych: chłopak i dziewczyna. Nagrody także przyznano w dwóch kategoriach, dla najlepszej gry Jamu i najlepszej gry stworzonej przez zespół mieszany.

Zadanie uczestników było niezwykle trudne, bo musieli stworzyć swoje gry od podstaw. Dopiero w pracowni, którą stała się sala wielofunkcyjna w budynku Delta Wrocławskiego Parku Technologicznego, poznali oni temat Game Jamu….DŁUGIE WŁOSY. Ogłoszono go tuż po powitaniu programistów przez Pawła Szpiczakowskiego z Ten Square Game i Macieja Potockiego, prezesa Wrocławskiego Parku Technologicznego.

Uczestnicy i uczestniczki tworzyli gry niemal bez przerwy. Na miejscu czekały na nich posiłki oraz strefa chillout, spełniająca także rolę sypialni dla uczestników spoza Wrocławia. W sobotnie popołudnie mogli chwilę zrelaksować się, testując elektryczne longboardy firmy działającej w WPT – Majestic Boards.

Kreatywność nie zawiodła. Kulminacją wydarzenia były niedzielne prezentacje powstałych gier i nagrodzenie zwycięzców. Co ciekawe, uczestnicy zgodnie wyłonili ich spośród siebie!

Bohaterami gier, głównie logicznych i zręcznościowych, byli m.in. panna młoda uciekająca przed weselnikami, którzy zamierzali dokonać oczepin czy fryzjer walczący z czasem i życzeniami klientów.

W kategorii Fifty Fifty zwyciężył zespół i gra o nazwie Hair Typer, opowiadająca właśnie o zapracowanym fryzjerze. Najlepszą grą całego Game Jamu została kooperacyjna gra dla dwóch graczy – Tress Stress Konrada Słabiga. Postacie połączone włosami jak liną muszą stawić czoła wielu przeszkodom, by dotrzeć do metra.

Fifty Fifty Game Jam był skierowany zarówno dla osób zajmujących się tworzeniem gier w sposób profesjonalny, zawodowy jak i tych, tworzących gry amatorsko.